Telenor

Telenor

Tradisjonsrik norsk bedrift sier opp ansatte 

I en omstillingsprosess har Telenor Norge besluttet å redusere bemanningen sin med hele 180 årsverk den kommende tiden. To avdelinger legges helt ned, mens andre igjen blir kuttet drastisk ned. Dette skjer etter at man har innsett at den digitale hverdagen og ny teknologi har ført til at man må tenke nytt. Blant annet må de endre kompetansen hos de ansatte, noe som mange av de hardarbeidende tidligere ansatte ikke har. Kundenes atferd har endret seg i takt med utviklingen og derfor kan ikke en så stor og velrenommert bedrift som Telenor bli hengende etter.

De berørte ansatte vil få en tett oppfølglig der de blir tilbudt sluttpakker eller tilbud om å flytte for å jobbe ved andre kontorer rundt om i landet. Det som er sikkert er at Telenor skal følge utviklingen i den digitale verden, og må være proaktive når det gjelder kompetanse og utvikling.

Som ledende leverandør av tele og datatjenester er omstillinger en vanlig prosess i hverdagen, men det er aldri morsomt å gjennomføre dem, da det alltid er noen som blir rammet. Telenor tilbyr tjenester over hele landet, og det er derfor nødvendig å spre kontorene utover landet. Å finne den riktige fordelingen er en utfordring, og fordelingen er i stadig endring. Dette skaper utfordringer, sier pressetalskvinne Berit Svendsen. Vi følger de berørte tett, og vil gjøre alt vi kan for å hjelpe dem over i nye stillinger andre steder eller gi dem en mulighet til å finne annet arbeid. Med sluttpakke får man noe tid på å omstille seg.

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.